23 mei 2022
Beste patiënten,
Helaas hebben ook wij te maken met de landelijke krapte qua personeelsbezetting. Al enkele maanden zijn wij op zoek naar een nieuwe assistente om ons team te versterken. Tot op heden is dit nog niet gelukt. Daarnaast is de drukte en zorgvraag ook toegenomen. De huidige krapte in ons team zorgt dat wij ziekte, vakantie of afwezigheid van een van de assistentes nauwelijks nog kunnen opvangen.
Onze assistentes doen er echt alles aan om iedereen zo goed mogelijk te helpen en te woord te staan. Ondanks hun tomeloze inzet zijn wij echter genoodzaakt om onze telefonische bereikbaarheid in te korten en heeft u te maken met langere wachttijden. Het enige dat wij vragen is een klein beetje begrip hiervoor. Het helpt niet om uw frustraties of boosheid op onze assistentes af te reageren, in de huidige situatie werken zij al behoorlijk onder druk. U kunt ons wel op andere manieren helpen.
- Raadpleeg voordat u ons belt: https://www.moetiknaardedokter.nl of https://www.thuisarts.nl.
- Maak gebruik van onze digitale patiëntenomgeving op: https://www.mijngezondheid.net. U kunt hier eenvoudig een afspraak maken op het spreekuur van uw huisarts, herhaalrecepten bestellen, uw uitslagen inzien en zelfs direct een bericht of medische vraag aan uw huisarts sturen.
- Voor administratieve zaken kunt u ons mailen op het volgende adres: info@huisartsenpraktijkveur.nl.
Om de telefonische bereikbaarheid te verbeteren en de drukte over de dag beter te verdelen maken wij sinds kort ook gebruik van de zogenaamde “terugbelverzoeken”. Bij drukte kunt u via ons telefoonmenu een verzoek indienen om op een iets rustiger moment teruggebeld te worden. Dit helpt ons om de drukte beter te verspreiden.
Helaas is het (niet meer) mogelijk om de balie altijd te bemannen. Wij zijn genoodzaakt om hierin keuzes te maken, de telefonische bereikbaarheid heeft een hogere prioriteit gekregen. Wij willen u ten alle tijden vragen om telefonisch contact met ons op te nemen en om niet zomaar binnen te komen lopen zonder afspraak. Het tegen de ramen of muren bonken, indien de balie niet bezet is, heeft geen zin. De assistentes zijn op dat moment hard bezig met andere taken.
Tot slot kan het, bij niet spoedeisende zaken die kunnen wachten, iets langer duren dat u antwoord van ons krijgt. Wij doen ons uiterste best om deze vragen binnen een week te beantwoorden.
Hopende op een klein beetje begrip en uw medewerking verblijven wij.
Huisartsenpraktijk Veur.